Veelgestelde vragen

Heb je vragen over het plaatsen van een bestelling bij Mindscape? Hieronder vind je waarschijnlijk wel het antwoord. Word jouw vraag hieronder niet beantwoord? Neem dan gerust contact met ons op per mail of bel ons op +3120 260 02 04.

 

HOE PLAATS IK EEN BESTELLING? 

Klik het product aan waar je meer informatie over wil of dat je wil bestellen. De productpagina opent en extra informatie zoals een korte en uitgebreide omschrijving, screenshots en de tip van Tim (extra advies over de game) worden zichtbaar. Ook kan het product hier aan het winkelwagentje worden toegevoegd door het aantal te selecteren en vervolgens op de button 'AAN WINKELWAGEN TOEVOEGEN'. Rechtsboven klapt de winkelwagen met haar producten uit en kun je ervoor kiezen om af te rekenen door op de button 'AFREKENEN' te klikken. Nu dien je alle gegevens in te vullen die wij nodig hebben om jouw bestelling te verwerken en de manier aan te vinken die je wenst om te betalen. Het afrekenen geschiedt in de veilige betaalomgeving van de bekende betaalprovider Mollie. Na de betaling ontvang je op jouw opgegeven mailadres een bestelbevestiging. Zodra jouw bestelling is opgehaald door de vervoerder ontvang je hier notie van, wederom per mail. Je ontvangt dan ook de factuur. Het kan zijn dat wij achteraf contact met je opnemen om te vragen hoe jouw ervaring met Mindscape is. Het bestelproces lees je nog eens stap voor stap op de pagina 'Hulp bij bestellen'.

KAN IK MIJN BESTELLING NOG WIJZIGEN? 

Wil je je bestelling wijzigen nadat je betaald hebt? Neem dan direct contact op met onze klantenservice per mail of bel ons op +3120 260 02 04. Als je jouw bestelling voor 16:00 uur op een doordeweekse dag hebt gedaan, dienen wij de wijziging ook voor 16:00 uur te ontvangen. Als de bestelling al is verstuurd, kunnen wij helaas geen wijzigingen meer doorvoeren.

IK HEB EEN VERKEERD PRODUCT ONTVANGEN. WAT MOET IK DOEN?

Neem contact op met onze klantenservice per mail of bel ons op +3120 260 02 04. We zullen zo snel mogelijk het juiste artikel naar je toe sturen. Het artikel dat je verkeerd hebt ontvangen, mag je retour sturen naar Mindscape. Lees hier de retourvoorwaarden.

OP WELKE MANIER KAN IK BETALEN?

Mindscape maakt gebruik van de veillige betaalomgeving van Mollie. Je kunt betalen met iDeal, Creditcard (Visa, Mastercard, American Express) en in België met Mister Cash. Daarnaast is het mogelijk om achteraf te betalen via AfterPay, hier rekenen we echter wel €0,95 extra voor.

Meer informatie over AfterPay:

AfterPay voert voor www.mindscape.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht van AfterPay via de AfterPay App kunt inzien en betalen. Met de AfterPay App regel je dit veilig en heel eenvoudig op je smartphone. In de online omgeving MijnAfterPay kun jij jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. AfterPay houdt je op de hoogte via push notificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Je kunt bij www.mindscape.nl achteraf betalen tot een bedrag van €150,- als je voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Ben je al bekend bij AfterPay dan kun je betalen tot een bedrag van €250,-. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met AfterPay niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met AfterPay. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar AfterPay.

WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?

Boven de €20,- versturen wij jouw bestelling helemaal gratis. Bij bestellingen onder de €20,- dien je de verzendkosten zelf te betalen. Deze bedragen in dit geval €1,99.

WELKE PARTIJ VERVOERT MIJN PAKKETJE?

Kleine bestellingen (1 of 2 videogames) versturen wij met PostNL. Deze gaan door de brievenbus dus hier hoef je niet voor thuis te blijven. Grotere bestellingen (LEGO Dimensions of meer dan 2 games) versturen wij met DHL en worden als pakket verstuurd. Omdat deze pakketten niet door de brievenbus kunnen, dient deze wel aan de deur aangenomen te worden. Om dit te kunnen plannen, ontvang je van ons een track & trace code om jouw bestelling te kunnen volgen.

HOE LANG DUURT HET VOORDAT IK MIJN BESTELLING IN HUIS HEB?

Bestel je op werkdagen vóór 16:00 uur? Dan ontvang je jouw bestelling de volgende dag al in huis. Bestel je na 16:00 uur? Dan duurt het een dag langer en ontvang je jouw bestelling op de tweede werkdag. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, ontvang je op dinsdag. Wij leveren de bestellingen niet zelf maar wij werken hiervoor samen met PostNL en DHL. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat een pakketje later aankomt dan verwacht. Wij zorgen er te allen tijde voor dat bestellingen die op werkdagen voor 16:00 uur worden geplaatst, nog dezelfde dag worden aangeboden aan de vervoerder.

KAN IK MIJN BESTELLING RETOURNEREN?

Toch niet helemaal tevreden met je nieuwe aankoop of heb je een bestelling per ongeluk dubbel gekregen? Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van reden, een item retour te sturen (herroepingsrecht) of aan te geven dat je van de koop afziet. Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Na de melding dat je van de koop afziet, heb je nog 14 dagen om het item terug te sturen. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen. Je mag een game echter niet uitproberen en deze vervolgens retourneren. Om misverstanden te voorkomen, zorgen we ervoor dat alle games die op een materiële drager worden geleverd, verpakt zijn met een doorzichtige seal. Zolang deze seal onbeschadigd is, mag je jouw bestelling altijd binnen deze termijn ruilen. Artikelen die zonder seal worden verstuurd (zoals LEGO Dimensions), dienen ongeopend en in dezelfde staat als deze bij ontvangst was, geretourneerd te worden.

Als je jouw bestelling wil retourneren, doorloop dan de volgende stappen:

  1. Vul het modelformulier herroeping in en voeg deze bij het artikel(en) dat je retour gaat sturen. Dit is geen verplichting; je kunt ook jouw bestelgegevens los toevoegen of de adresgegevens op de envelop of doos erbij schrijven.
  2. Verpak jouw product nauwkeurig zodat deze tijdens het vervoeren niet kan beschadigen. Verzeker je ervan dat de bestelling ongeopend en in originele staat is en dat de seal van games op een materiële drager niet is beschadigd.
  3. Schrijf (of print en plak) het retouradres op de envelop of doos. Het retouradres vind je onderaan de pagina.
  4. Kies zelf een vervoerder waar je jouw bestelling mee wil terugsturen. Zorg er altijd voor dat je een bewijs van verzending hebt, wij kunnen hier mogelijk om vragen. LET OP: zorg ervoor dat jouw pakket voldoende gefrankeerd is. Bij ongefrankeerde, gebruikte of beschadigde zendingen kunnen wij kosten in rekening brengen.
  5. Na ontvangst van jouw retour sturen wij je een bevestiging per mail met hierin een overzicht van de ontvangen artikelen.
  6. Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen of het verzendbewijs, ontvang je jouw aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten*) terug.

*het betreft hier de verzendkosten voor de heenzending en deze worden enkel teruggestort wanneer de volledige bestelling wordt geretourneerd.

NAAR WELK ADRES KAN IK MIJN PRODUCT RETOUR STUREN?

Je kunt jouw bestelling retour sturen naar:

Mindscape B.V.
Laan van Kronenburg 14
1183 AS Amstelveen

Vermeld bij de retourzending altijd jouw naam en ordernummer, zodat we weten dat jíj het bent die de bestelling retour heeft gestuurd. Alleen op die manier kunnen we de terugbetaling doen.

IK HEB EEN BESCHADIGD PRODUCT ONTVANGEN, WAT NU?

Controleer jouw bestelling altijd voor gebruik op eventuele beschadigingen of fouten. Is jouw ontvangen product beschadigd en kan je deze nu niet meer gebruiken? Maak een aantal duidelijke foto's van de beschadiging en stuur deze naar support@mindscape.nl. Samen gaan we op zoek naar een passende oplossing.

HEB IK GARANTIE OP MIJN BESTELLING?

Uiteraard. Voor alle artikelen die je online koopt bij Mindscape geldt de wettelijke garantie. De wettelijke garantie houdt in dat een product naar behoren dient te functioneren bij normaal gebruik. Bij het ontvangen van een verkeerd product, stuurt Mindscape je zo snel mogelijk het juiste artikel toe. Uiteraard nemen wij de kosten op ons.

HOE WORD IK TERUGBETAALD?

De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop je jouw product hebt afgerekend. Bij betaling via iDeal wordt het aankoopbedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het product is betaald. Bij Creditcardbetalingen wordt het bedrag gecrediteerd. Het is mogelijk dat jouw Creditcardmaatschappij het bedrag nog even vasthoudt, maak je geen zorgen als dit een aantal dagen duurt.

WAAR STAAN DE PEGI - CIJFERS OP DE VERPAKKING VOOR?

De PEGI-systemen geven ouders en verzorgers gedetailleerde aanbevelingen over de geschiktheid van spellen voor bepaalde leeftijdsgroepen in de vorm van leeftijdslogo's en inhoudspictogrammen op de verpakking van spellen. PEGI (Pan-European Game Information) is ontwikkeld om bestaande nationale leeftijdsclassificatiesystemen te vervangen door één Europees systeem. Let op! Sommige games worden door PEGI beoordeeld met bijvoorbeeld 3+, bijvoorbeeld de Mindscape dierengames. Maar wij denken daar iets anders over. Deze spellen komen écht tot hun recht als je kan lezen bijvoorbeeld. Of als iemand je hierbij helpt. Daarom vinden wij het belangrijk om zelf een tip te geven per product, dit doet Tim voor ons.

ZIJN DE PRIJZEN INCLUSIEF OF EXCLUSIEF BTW?

De prijzen die bij de producten worden getoond, zijn altijd inclusief BTW. Zo kom je niet voor verassingen te staan als je gaat afrekenen.

Heb je alsnog vragen? Mail of bel ons gerust!


KvK-nummer: 33226227
BTW-nummer: NL801480103B01

Om jouw ervaring met Mindscape te optimaliseren, maken wij gebruik van cookies. Met de (tijdelijke) cookies die wij plaatsen, volgen wij jouw internetgedrag op onze site. Hiermee kunnen wij bijvoorbeeld onze advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen op social media. Door verder te klikken, accepteer je het gebruik van cookies (en vergelijkbare technieken) op onze site. Ga naar de uitleg over cookies